Loading

wait a moment

Ako začať podnikať: 10 otázok, ktoré musíte zodpovedať

Vraví sa, že dobrý nápad nie je všetko. Ak už viete, aké podnikanie je podľa vás to práve pre vás, potrebujete viac ako len nápad. Skôr, ako sa pustíte na založenie s.r.o. alebo založenie živnosti, odpovedajte si na týchto našich 10 otázok nižšie. Plánovanie je dôležité, zvýšte svoje šance uspieť v podnikaní ešte skôr, ako možno vôbec začnete. Nezabúdajte ani na podnikateľský plán, ktorý obsiahne všetky predpokladané aspekty vášho budúceho podnikania. Ak ešte neviete, v čom podnikať, pozrite nápady a tipy na podnikanie na našej stránke. Ak si nevyberiete, možno vás aspoň inšpirujú.

10 otázok, na ktoré musíte vedieť odpovedať

V hlave máte nejednu hodnotnú myšlienku, ktorá vám pomôže, aby bolo podnikanie realizovateľné a jednoducho uskutočniteľné. Najdôležitejšou vecou, ktorú potrebujete urobiť, je zodpovedať na niekoľko kľúčových otázok v rámci vášho podnikania.

„V každom momente sa rozhodnete, do čoho vlastne idete. To, s čím začínate je v konečnom dôsledku vec, s ktorou skončíte,ˮ

domnieva sa Andre Marquis, vedúci pracovník ekonomickej fakulty na univerzite Haas v Kalifornii. Spoločne sa pozrime na to, čo si potrebujeme objasniť skôr, ako zhodnotíme svoj podnikateľský zámer ako objektívny a ziskový.

Aký je profil zákazníka?

Produkt alebo služba, s ktorou chcete obchodovať sa vám môže zdať ako správna voľba. Dokážete identifikovať zákaznícku základňu a pozerať sa na ňu nestranne bez ohľadu na vaše predstavy o produkte/službe? Urobte si verejný prieskum a zistite, čo vašim zákazníkom v ponúkaných službách chýba. Na základe tejto vedomosti môžete svoje služby skvalitniť a dať zákazníkom, čo požadujú.

„Skúšal som nahliadnuť do svojho odboru detailne a nájsť čo možno najviac podstatných zložiek. Pochopenie odboru, v ktorom podnikáte a rozčlenenie trhu je veľmi dôležité.“

Upozorňuje David Dodge, zakladateľ organizácie podporujúcej náhradných rodičov.

Dá sa moja služba/produkt nahradiť konkurenčnou?

Nezáleží na tom, v akom odbore a s čím podnikáte, pretože vždy sa nájde konkurencia. Opýtajte sa sami seba, či dokážete konkurovať iným poskytovateľom s rovnakými službami a na akej úrovni ponúkate zákazníkom svoje služby. Tu opäť platí, že mať všeobecný prehľad a orientáciu na podnikateľskom trhu je obrovskou výhodou oproti konkurencii, ktorá danou vecou nedisponuje.

Viete prezentovať nápad na verejnosti?

Rozpracovanú myšlienku by ste mali mať až do maximálnej miery, ako je možné ju realizovať. Premyslite si, ako finálnu myšlienku zapracujete do všeobecného konceptu a pred potenciálnymi zákazníkmi. Schopnosť prezentovať svoje myšlienky považujú ľudia do veľkej miery za strategické a premyslené.

S kým budete spolupracovať?

Na začiatku je potrebné, aby ste uviedli čo najviac jasných informácií o službách, ktoré ponúkate. Potom budete potrebovať rozšíriť spoluprácu pre plynulý chod vášho podnikania v propagácii, rozvoji služieb, logistike tovarov a podobne. Dajte svojim budúcim pracovným partnerom a spolupracovníkom dôvody, aby sa neostýchali s vami dlhodobo spolupracovať a ani jedna strana nebude o nič ukrátená.

Čo budete potrebovať?

Nielen ľudské zdroje sú dôležité. Moderné technológie a počiatočné náklady do vybavenia kancelárie alebo skladu dopomôžu k tomu, aby bol výrobný proces produktov a nakladania tovaru so službami efektívny a podnikanie vykazovalo zisk.

Aké sú vstupné a výstupné náklady?

Kolobeh predaja a ponúkania služieb si prirodzene vypýta daň v podobe vyšších počiatočných nákladov na rozbehnutie podnikania a návratnosti v záverečnej fáze do rúk zákazníkov. Všade je to iné, no jedna vec sa nemení – práca a trpezlivosť sú odmenené.

Aká je prognóza pre odhad predaja?

V podnikaní by sme nemali zabúdať na žiadny detail a zaostriť na konkurenčnú cenu, zhodnotenie kvality poskytovaných služieb, priemerný čas, ktorý zákazník strávi v predajni, preferovanie výrobku pred inými výrobkami na základe jeho pomeru kvality a ceny, dostupnosti.

Aký je potenciál rastu kvality a spektra poskytovaných služieb?

Ak myslíte vo veľkom a chcete expandovať s výrobou a poskytovanými službami, smelo do toho! Vízia, ktorú máte, sa pri šikovnej podnikateľskej stratégii môže stať skutočnosťou a vaše podnikanie bude tak efektívne a prinášajúce zisk.

Disponujete potrebnými znalosťami a schopnosťami?

Mať dobrý nápad je dobrým štartom. Avšak, byť objektívny vo svojich možnostiach a schopnostiach je viac než potrebné. Máte požadované schopnosti, skúsenosti a znalosti, ktoré sú v odbore dôležité pre rozvoj podnikania a udržania sa na trhu? Prípadne poznáte ľudí, ktorí vám dokážu pomôcť s podnikaním a nedostatky v poskytovaných službách odstrániť? Nebojte sa čeliť odvážnym otázkam a pravdivej realite.

Ako dlho chcete podnikať?

Ponúkať kvalitné služby a tovary, po ktorých je veľký dopyt je na jednej strane výhoda, no aj riziko, že viacerí podnikatelia ponúknu za službu vyššiu cenu za lepšie služby alebo naopak nižšiu cenu. Preto si zhodnoťte, či sa podnikateľskej činnosti plánujete venovať dlhodobo, má potenciál v budúcnosti a dá sa ňou živiť aj naďalej. Pozrite sa pravde do očí, zoberte do úvahy nastavené podnikateľské ceny za službu v interakcii s adekvátnou kvalitou a možnosti rozšírenia portfólia služieb, berúc do úvahy spokojnosť zákazníkov.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!