Loading

wait a moment

V čom podnikať – 5 vecí, ktoré treba premyslieť

Skôr ako sa pustíte do podnikania, je dôležité ujasniť si niekoľko vecí. Ako prvé musíte vedieť v čom podnikať. Ak v tom ešte nemáte jasno, môžete pozrieť tipy a nápady na podnikanie na našej stránke. Dôležité je to v každom prípade ešte dobre zvážiť, ešte skôr ako začnete podnikať a odpovedať si najprv na niekoľko otázok. Pozrime sa na to, na čo by ste v žiadnom prípade nemali zabudnúť.

Spolupráca s obchodnými partnermi

Ste presvedčení o tom, že vaša podnikateľská činnosť má potenciál a šancu na úspech? Na začiatok to nemusí stačiť. Spojte sa s dôveryhodnými partnermi, ktorí dokážu váš projekt rozvinúť a pomôcť vám v presadení sa na trhu v konkurenčnom prostredí. Potrebujete zodpovedať nasledujúce otázky:

  • a) Má vaša podnikateľská činnosť reálny potenciál?
  • b) Akým spôsobom ju dokážete rozvíjať?
  • c) Keby ste boli zákazníkom, mali by ste o danú službu záujem a za akú cenu?

Pokojne sa môže stať, že partnerov pre váš biznis vo svojom okolí nenájdete. Využite moderné technológie, reklamu, predajné akcie alebo propagáciu vašich služieb na bilboarde, oznamoch v novinách a podobne. Opýtajte sa skúseného odborníka, čo by ste mali vo svojich službách vylepšiť a na čo si dať pozor.

Prieskum trhu

Vo fáze, kedy máte ucelené myšlienky ako podnikateľskú činnosť rozbehnúť, nie je na škodu urobiť si prieskum trhu a lokalizovať konkurenčné ponuky v okolí. Bude vaša ponuka služieb a produktov rovnaká alebo pridáte niečo naviac? Kde nájdete cieľovú skupinu? V záujme skvalitnenia služieb sa sústreďte najmä na úspešnú konkurenciu na trhu služieb. Inšpirujte sa nimi a snažte sa veci robiť odlišne. Odlíšte sa kvalitou služieb alebo jedinečnou ponukou služieb a produktov, ktoré konkurencia neponúka. Počas spomenutého procesu máte rovnako možnosť rozvíjať potenciálnu spoluprácu s obchodnými partnermi.

Nachádzajú sa v okolí firmy, ktoré disponujú podobným portfóliom služieb či majú inú pridanú hodnotu v rámci služieb a produktov? Spolupráca s nimi prinesie vzájomnú prosperitu a blaho pre obe strany. Počas analýzy trhu sa naučíte mnoho podstatných vecí, ktoré využijete v práci.

Návrh podnikateľského plánu (zámeru)

Podnikateľský plán je jedným z dôležitých častí fungovania podnikateľskej činnosti. Mal by zahŕňať možných investorov, zákaznícku klientelu, finančné a operačné ciele, kroky predaja a sprostredkovania služieb k zákazníkom, rozpočet… Ak sa vám zdá podnikateľský zámer príliš komplikovaný, neváhajte navštíviť finančného poradcu, ktorý pomôže v efektívnom rozvrhnutí plánovaných aktivít a finančného pokrytia. Ako na podnikateľský plán píšeme aj my na našich stránkach.

Hľadanie vhodného prototypu

Prostredníctvom spomenutej cieľavedomej činnosti hľadania prototypu podnikateľskej činnosti zistíte, či váš podnikateľský zámer padne na úrodnú pôdu. Nemusí to byť nič zložité – korešpondencia a vedenie emailových adries a kontaktov potencionálnych zákazníkov, vytvorenie webu o danej podnikateľskej činnosti a sortimente služieb či výrobkov. Niekedy stačí menej – prehľadný a zrozumiteľný obsah, interaktívne prevedenie stránky, ponuka služieb na mieru. V jednoduchosti je krása. Fáza tvorenia prototypu podnikania preverí, či vaša podnikateľská vízia stojí na pevných základoch a rozšíri ju o hodnotné informácie o službách a produktoch.

Finančná podpora z iných strán

Prvotne si potrebujete ujasniť, aký veľký finančný balíček peňazí budete potrebovať na rozbehnutie a vedenie podnikateľskej činnosti. Príspevky v podnikaní môžete využiť pomocou podpory ministerstva práce a sociálnych vecí, získania start up investície od zahraničných spoločností, pôžičky z banky pre podnikateľskú činnosť alebo spoločníkov v firme.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!