Loading

wait a moment

Umelá inteligencia v marketingu – áno, alebo nie?

Moderné trendy sa nevyhýbajú ani podnikaniu. Je to tak hlavne preto, lebo trendy upravujú aj správanie zákazníkov. Rátať s tým musia nielen firmy, ale aj podnikatelia, ktorí vymýšľajú nové stratégie v oblasti reklamy. Môže v tom umelá inteligencia pomôcť, alebo naopak, malli by ste sa jej vyvarovať?

Umelá inteligencia v marketingu - áno, alebo nie?
(zdroj: unsplash.com)

Vývoj nezastavíte

Možno si poviete, že online nakupovanie využívajú iba mladí ľudia, ktorí vedia s internetom a modernými technológiami prirodzene pracovať. Nie je to však tak – pandémia prinútila zmeniť návyky aj ľudí starších, než 50 rokov. Nakupovanie cez internet tak nie je na ústupe, ako sa predpokladalo, ale naopak, stále má stúpajúci trend. Stále populárnejšími sú aj sociálne siete a aplikácie na vyhľadávanie podľa obrázkov. Hitom sa vďaka internetu stáva aj tzv. retailtainment, čo je v podstate vyhľadávanie tovaru nie kvôli tomu, že si ho chcete kúpiť, ale kvôli zisťovaniu informácií o ňom. Zákazníci si už vedia vďaka vybraným internetovým stránkam porovnať cenu a druhy produktov a práve na tieto zmeny by mal každý úspešný podnikateľ vedieť zareagovať.

Videá pre všetkých v rovnakej kvalite

Práve umelá inteligencia vám môže pomôcť zvládnuť tieto veľmi rýchlo sa vyvíjajúce zmeny. Veľa nakupujúcich využije v priebehu dvoch dní päť a viac rôznych internetových kanálov a čoraz viac rastie aj impulzívny spôsob nakupovania. Umelá inteligencia dokáže v reklamných nástrojoch zobraziť čo najrelevantnejší obsah a kreatívu. Tiež dokáže personalizovať reklamy, čo je pri osobnom prístupe k zákazníkovi veľmi dôležité. Znie to ako hudba budúcnosti? V skutočnosti sú už aj dnes k dispozícii niektoré funkcie umelej inteligencie alebo AI, ktoré vám môžu výrazne pomôcť. Jednou z oblastí, v ktorých ju už môžete využiť, je videotvorba. Záplava krátkych reklamných videí spôsobila, že dnes na nás z každej strany vyskakuje nejaká reklama – na každom zariadení však takéto video vyžaduje inú kvalitu. AI dokáže prispôsobiť vašu videoreklamu zariadeniu, na ktorom je práve prehrávaná.

Buďte vďaka nej kreatívnejší

AI vám dokonca vie pomôcť aj s reklamou. Vymyslieť reklamu totiž nie je také jednoduché – potrebujete dobrý nápad, priestor, štáb, postprodukciu,… Napríklad na Youtube vám ale reklamu môže vygenerovať práve umelá inteligencia. Ďalšie platformy spravované umelou inteligenciou zasa vedia pomôcť s marketingovými textami, ako sú slogany alebo reklamné texty. V neposlednom rade dokáže AI zbierať a vyhodnocovať dáta o zákazníkoch. V dnešnej dobe za sebou každý zanecháva množstvo dát, takže to ani nie je také ťažké. Vďaka zberu dát zistíte napríklad, ako sa darí vašej aktuálnej kampani. Či už o používaní AI pri svojom podnikaní a marketingu uvažujete alebo nie, mali by ste vziať do úvahy aj to, že vaša konkurencia ju už používa. To je jasný signál toho, že to ide a že to môže byť naozaj dobrý sluha. Ak sa nestane vaším pánom. A kým si to rozmyslíte, pozrite si naše zľavy do slovenských eshopov alebo zľavy do českých eshopov a nakupujte aj bez umelej inteligencie výhodne a pohodlne!

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!